Mitt "lilla" morotsland

"Hur kan man göra för att få bättre syn, Doktor Roberts?", frågade lilla Lisa.
"Man får bra syn av morötter och man får finare pigment av den oreanga grönsaken", sa doktor Roberts. Lilla Lisa stirrade storögt på doktorn.
"Är det sant!... Doktor Roberts", svarade Lisa.
"Har jag någonsin ljugit för dig Lisa?", sa doktorn. Lisa funderade och kom fram till att en doktor av alla människor måste väl tala sanning.

När Lisa nästa dag ville köpa morotsfrön sa Lisas mamma:
"Men du har väl då aldrig gillat grönsaker!"
 Lisa skakade på huvudet.
"Doktor Roberts säger att man får bra syn av morötter.", svarade lilla Lisa.
"Du har ju redan så bra syn. Mormor skulle däremot behöva en hel drös med morötter.", sa Lisas mamma. Lisa fnissade till, men blev genast allvarlig och förklarade varför hon ville odla morötter.
"Jo, förstår du. Det bor massor med vackra små älvor i vår trädgård och om jag äter MASSOR av morötter kan jag se dom. När jag kan se älvorna vet jag att jag inte trampar på dom och när jag vattnar blommorna ser jag så att jag inte häller vatten på deras vingar. För om deras vingar blir blöta kan de inte flyga." Lilla Lisas mamma stirrade tårögt på sin dotter.
"Kom så köper vi massor med morotsfrön och planterar i hela trädgården!", sa Lisas mamma.

Glöm inte att rensa morotslandet för annars blir dom....

såhär..


Kommentarer
Postat av: semlan

sv; följer dig nu :D

2011-08-03 @ 19:09:21
URL: http://semlanofc.blogg.se/
Postat av: Mathilda

Nice blogg dö ;D första besöket hehe, :D

2011-08-06 @ 23:47:15
Postat av: A N G E L I J N A

allt bra?:)

2011-08-09 @ 03:38:21
URL: http://angelijnas.blogg.se/
Postat av: Cat

Hahaha, den där moroten var ju ganska söt ändå x3

2011-08-26 @ 17:36:16
URL: http://amaidango.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0